top of page
סביבת הידע לעסקים קטנים
מטעם הבית לסולידריות חברתית
Menu

לפניך מספר שאלות בחירה לבחינה עצמית של הפרק "תוכנית עסקית":

 

1. נקודת האיזון היא:

א. נקודה בה העסק מאוזן – הוא לא מפסיד ולא מרוויח

ב. נקודה בה שעות העבודה של בעל העסק מאוזנות

ג. הנקודה שממנה והלאה העסק מפסיק להפסיד ומתחיל להרוויח

2. הגורמים אותם נמפה לפי מודל SWOT:

א. גורמים חיצוניים בלבד (הזדמנויות ואיומים)

ב. גורמים פנימיים (חוזקות וחולשות) וגורמים חיצוניים (הזדמנויות ואיומים)

ג. גורמים פנימיים בלבד (חוזקות ואיומים)

3. הכרות עם המתחרים תעזור לנו:

א. להציע מחירים טובים יותר

ב. ליצור בידול לרעיון ולעסק שלנו

ג. ליצור קשרים – חשוב להכיר את האויב

4. מה מטרת התוכנית התפעולית?

א. לתאר את אופן תפעול העסק, לזהות צווארי בקבוק ולהציע דרכי התמודדות

ב. ליצור תוכנית פיננסית להיבטים התפעוליים של העסק

ג. להבין עם איזה ספקים אנחנו רוצים לעבוד

5.כשננסח מטרות בפרק "רעיון עסקי":

א. ננסח מטרות לטווח הרחוק – בהקמת עסק צריך לחשוב רחוק

ב. ננסח מטרות לטווח הקרוב – בהקמת עסק צריך להיות ממוקדים

ג. ננסח מטרות לטווח הקרוב ולטווח הרחוק

אז מה למדנו?

גלו לי את התשובות

מסך ראשי ⬅ תוכנית עסקית ⬅

1. א.  |  2. ב.  |  3. ב.  |  4. א.  |  5. ג.

?אז מה למדנו

דברים שחשוב לדעת

מסך ראשי ⬅ תוכנית עסקית ⬅

לחלק הבא:

התוכנית העסקית מספקת לנו תמונת מצב עתידית ורחבה על העסק שלנו ושומרת עלינו בכיוון אליו אנחנו שואפים. יש מבנים שונים של תכניות עסקיות, אך בפרק זה נתמקד בתכנית עסקית אותה אנחנו כותבים בשביל עצמנו ועל הדברים אליהם כדאי שנתייחס בכל אחד מהנושאים.

עוד דברים שחשוב לדעת

מבנה התוכנית העסקית

מסך ראשי ⬅ תוכנית עסקית ⬅

לחלק הבא:

רוצה להסתמך על ידע ולא על תחושות בטן? רוצה לוודא שאת.ה באמת "במסלול הנכון"?

מעדיפ.ה להיות מוכן לסיכונים מול הסיכויים של העסק?

משתוקק.ת להתבונן בתמונה העתידית הרחבה של העסק?

 

טוב, ברור שכן.. וזו הסיבה שכדאי לך ובכלל לכל בעל.ת עסק, מכל סוג, צורה, ותק או גודל להכין תכנית עסקית כבר בשלבי ההקמה הראשוניים!

תוכנית עסקית מספקת ניתוח שיטתי מסודר של העסק לשם בדיקת כדאיות מעמיקה ותכנון אסטרטגיה עסקית. התוכנית העסקית הינה תמונת מצב עתידית ורחבה של העסק שלנו, היא משמשת לנו מפת דרכים ושומרת עלינו "במסלול". התוכנית העסקית מספקת נתונים מספריים מדידים ומשקפת את הסיכון מול הסיכוי שחור על גבי לבן. היא זו שתלווה את העסק לפחות 3 שנים, ובעזרתה סיכויי ההצלחה שלנו יעלו.

 

אמנם היא דורשת תשומת לב אבל היא בהחלט מצדיקה את ההשקעה.

 

העיתוי הטוב ביותר לכתיבת התכנית העסקית להקמת עסק הוא ממש לפני שהכול מתחיל. אבל.. גם אם עד כה אין לכם תכנית עסקית עוד לא מאוחר- בנו אותה כעת. לשם כתיבת התוכנית עלינו לאסוף מידע רב בנוגע למכלול ההיבטים העסקיים, אודות נתח השוק, אופן תמחור המוצר או השירות, הסביבה בה אנו פועלים, פוטנציאל ההכנסות שיש לעסק מהרעיון הכללי ועד מספרים "קשיחים" שיספקו לנו את השורה התחתונה לגבי כדאיות העסק ויכריעו בקבלת ההחלטות לגבי המהלכים העסקיים.

 

כתיבת התוכנית העסקית תתייחס ל 3 חלקים:

  1. המצב המצוי- המצב הקיים (מה המוצר או השירות שאנחנו מספקים? מי הלקוחות שלנו? מה הביקוש למוצר או לשירות זה? מי המתחרים שלנו? מה היתרון שלנו? מהן ההוצאות הקבועות שלנו? כמה אנחנו משקיעים בשיווק העסק? מה אופן תפעול העסק שלנו?).

  2. המצב הרצוי- המצב אליו אנחנו שואפים להגיע (החזון, מה התכלית של העסק? משם נגזור מטרות ויעדים מדידים).

  3. איך נגיע לשם? הפעולות אותן נבצע בכדי להגיע אל המצב הרצוי.

חשוב שהתוכנית העסקית תשקף את תמונת המצב הקרובה ביותר למציאות, באופן אמיתי המחובר לשטח, המציגה את מה שאנחנו רוצים להשיג, ואת הפעולות בדרך.

מבנה התוכנית העסקית

פתיחה

מסך ראשי ⬅ תוכנית עסקית ⬅

לחלק הבא:

ידע מקצועי אשר פותח ביוזמת הבית לסולידריות חברתית במיוחד עבור חברי קהילת העסקים שלנו, בשיתוף עם מומחי תוכן מהמובילים בתחום התוכנית העסקית. "תוכנית עסקית" הוא כלי אחד מתוך ארבעה כלים בסביבת הידע המקצועית שלנו לעסקים קטנים - WeLeaRn.

מסך ראשי ⬅ תוכנית עסקית

bottom of page