top of page

איך בוחרים יועץ מקצועי

7 שאלות שכדאי לשאול



תוכנית עסקית היא המצפן שלנו בדרך אל היעד. רבים יעזרו באיש מקצועי כדי לכתוב תוכנית עסקית טובה, כזו שלוקחת את הרעיון העסקי הגדול ופורטת אותו לפעולות קטנות.


יש כמה שאלות שכדאי לשאול לפני בחירת היועץ העסקי המתאים. אולי נצטרך לשוחח עם מספר יועצים עסקיים לפני קבלת ההחלטה.

זכרו, המאמץ ישתלם! בחירה נכונה של יועץ עסקי היא משמעותית וחשובה להצלחה של העסק.



7 שאלות שלא נוותר עליהן


1. היועץ העסקי מקשיב לשאלות שלכם ועונה עליהן באופן ברור?


כבר בשיחת ההיכרות, נשים לב האם היועץ קשוב לשאלות שאנחנו שואלים. דיבור בשפה מקצועית שאינה ברורה לא תשרת אותנו, ואף עלולה לגרור קבלת החלטות שלא יהיו מובנות לנו עד הסוף ולא נדע להעריך את טיבן. וודאו כי היועץ עונה על השאלות שאתם שואלים ומסביר את עצמו באופן מובן, מדבר בשפה פשוטה ומסביר מושגים מקצועיים.



2. ליועץ יש ניסיון עם חברות דומות לשלכם?


האם הניסיון הקודם של היועץ הוא בתאגידים גדולים או עסקים קטנים? האם יש לו היכרות עם המגזר העסקי בו אנחנו פועלים? היועץ העסקי אמנם לא צריך להיות איש מקצוע בתחום, אבל חשוב שיהיה לו ניסיון עם עסקים דומים בתחום העיסוק ובגודל.



3. האם היועץ הוא יזם או בעל עסק קטן בעצמו?


אין כמו לעבוד עם מישהו שהיה בנעליים שלנו והצמיח בהצלחה את העסק שלו. אתם יכולים לשאול את היועץ מה ההיסטוריה המקצועית שלו ולבדוק האם התנסה בהקמת עסק בעצמו.



4. עד כמה אתם צפויים להיות מעורבים בכתיבת התוכנית?


פעמים רבות נרצה שמישהו יעשה בשבילנו את העבודה, אך האמת היא שאנחנו חייבים להיות מעורבים בכתיבת התוכנית העסקית, כי יש דברים שרק אנחנו יודעים. שאלו את היועץ מה ההשקפה שלו על תהליך העבודה, עד כמה העבודה תעשה בשיתוף פעולה והאם מתוכננות נקודות עצירה לבחינת התוכנית. זכרו שתוכנית עסקית היא האסטרטגיה העתידית של העסק – נרצה להיות שם כשהיא נכתבת, לא?



5. האם היועץ העסקי מאמין ומתחבר לרעיון העסקי?


נסו לחוש בשיחה האם היועץ מתעניין ברעיון העסקי וביכולת של העסק לשרוד ולהרוויח. רק יועצים שמעוניינים לקבל תשלום וללכת, לא יתעניינו ברעיון וביכולות של העסק להרוויח.



6. האם היועץ מתבסס על כלים, מודלים ומתודולוגיות עבודה?


יועץ טוב עובד בעזרת כלים מובנים (לדוגמה פורמט לכתיבת תוכנית עסקית, טבלה למיפוי קהלי יעד, קובץ אקסל כעזר לבניית תוכנית שיווקית או תוכנית פיננסית). שאלו שאלות וגששו כדי להבין מה רמת הבקיאות של היועץ. אנחנו לא חייבים להכיר את הכלים בשביל לשאול שאלות, המטרה היא לוודא את ההכרה וההבנה של היועץ את עולם כתיבת התוכניות.



7. האם יש קליק?


כמו בכל דבר בחיים, חיבור אישי ואמון הם מרכיבים חשובים. אנחנו הולכים לחשוף את היועץ לקרביים של העסק ולמידע רגיש, לכן נצטרך מישהו שנרגיש שאנחנו יכולים לבטוח בו, ולא פחות חשוב, מישהו שיהיה נעים לעבוד איתו.



עכשיו אתם: בדקו בקהילת WeR1 שלנו אם יש לבעלי עסקים המלצות ליועצים בשבילכם, והתחילו בחיפוש. בהצלחה!

10 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

Menu
bottom of page