top of page

4 | תיאור הענף

בונים תמונת מצב



נסקור את הסביבה בה אנחנו פועלים ואת הענף שלנו בהרחבה כדי לזהות ולנתח את השינויים החלים בו ואת מידת השפעתם על העסק שלנו ועל פעילותו. נתייחס לרמת ההיצע הקיים בשוק, להיקף המכירות, על "השחקנים העיקריים" בו ונספק נתונים מספריים על מגמות הביקוש למוצר או השירות לאורך השנים באזורנו (האם התחום הזה מצטמצם עם השנים או דווקא הולך ומתרחב?) האם מדובר בשוק רווי שהתחרות בו ענפה, או שמדובר בעסק עם מעט מתחרים?

נתחיל מתמונת מצב מקיפה של הענף נכון להיום, מרמת המאקרו ועד לרמת המיקרו (מתואר בדוגמה) ולאחר מכן נכתוב על המגמות העתידיות שצפויות להתבצע בו לאורך השנים.


« נענה על שאלות כמו:

  • מה גודל הענף?

  • כמה מתחרים יש בשוק? מהו נתח השוק של כל מתחרה?

  • האם הביקוש למוצר בעלייה או בירידה?


« דוגמה:


נגיד שאנחנו מתכננים לפתוח פיצרייה במושב בדרום הארץ בו אנחנו גרים. נפרט על פיצריות בישראל, על העדפות של הלקוחות הישראלים בטעמים, נתאר את מאפייני ענף הג'אנק פוד בארץ, ואת המקומות המתמחים בפיצות בפרט. נסקור את מאפייני האוכלוסיות הפוקדת פיצריות בישראל באופן קבוע, ומושבים בפרט, ונתאר את המגמות האחרונות בענף (למשל "בשנים האחרונות יותר ויותר הורים שבעבר הקפידו עם ילדיהם על תזונה בריאה ומזינה מאפשרים כעת לילדיהם לאכול פיצה לפחות פעם בשבוע מסיבות שונות. הדבר הוביל בעלי עסקים רבים לפתוח פיצריות, וכיום יש בישראל פי 6% פיצריות בהשוואה לכמות הפיצריות שהייתה לפני 7 שנים. מגמה זו צפויה להמשיך לגדול...").

18 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

Menu
bottom of page