top of page

3 | קהל היעד

למי אני פונה?



בחר את קהל היעד בעל הפוטנציאל הגדול ביותר עבור המוצר/ שירות שלנו מבין קהלים רבים הקיימים בשוק. ההחלטה אודות קהל היעד היא מהותית בקבלת החלטות כמו למשל התמחור, ואופן השיווק. מיקוד נכון בקהל היעד יעזור לנו להתאים את המוצרים לאופן שיענה על הצורך והרצונות שלהם, להפנות אליהם את מירב מאמצעי השיווק (להבין מה לפרסם ואיפה), לזהות רגישויות כמו לדוגמה לאיכות או למחיר, ולחזות מקדמי עונתיות (לדוגמה, אם יש לנו עסק המוכר בגדי ים סביר שבחורף יהיה פחות ביקוש למוצר שלנו לעומת בחודשי הקיץ, ולכן אולי שווה לנו לשקול לצאת בחורף עם מבצע אטרקטיבי כמו 1+1 על כל בגדי הים).


איך נאפיין את קהל היעד?

תחילה נעשה פילוח שוק לפי מאפיינים שונים- נחלק את כלל השוק לתתי קבוצות בעלות מאפיינים דומים, לדוגמה על פי אזור גיאוגרפי, גילאים, תחומי עניין, רמת השכלה, רמה סוציואקונומית וכו'. מתוך הפילוח שוק הכללי "נגזור" את הלקוח הפוטנציאלי שלנו- כלומר, נגדיר ונאפיין את קהל היעד שלנו. מי הלקוחות שיהיו מוכנים לשלם עבור המוצר או השירות שאנחנו מספקים ויפיקו ממנו את התועלת הרבה ביותר? (התועלת עבור הלקוחות יכולה לבוא לידי ביטוי בדברים שונים, לדוגמה בהנאה מהמוצר, תועלת תדמיתית, רגשית, חברתית, סביבתית, טכנולוגית ועוד). פרופיל הלקוח הפרטני יורכב ממספר פרמטרים של פילוח השוק במקביל (לדוגמה, אם קהל היעד שלנו הם סטודנטים בשנתם האחרונה ללימודי רפואה מארבעת האוניברסיטאות הגדולות בישראל מדובר בפרמטרים שונים של פילוח השוק- אזור גיאוגרפי (באר שבע, ירושלים, חיפה ותל אביב), רמת ההשכלה, וטווח הגילאים.


« נענה על שאלות כמו:

  • מי הלקוחות שלי כיום? - בני כמה הם? היכן הם גרים? מה מאפייניהם? מה מעניין אותם? מהו דפוס הרכישה שלהם (רכישה חד פעמית/מחזורית/עונתית וכו')?

  • מי הלקוחות הפוטנציאלים שאליהם אני מכוון?- בני כמה הם? היכן הם גרים? מה מאפייניהם? מה מעניין אותם? מהו דפוס הרכישה שלהם (רכישה חד פעמית/מחזורית/עונתית וכו')?


« דוגמה:

נניח שיש לנו עסק המוכר מוצר ייחודי בודד- "מזוודת אומנות"- מדובר בתיק קל לנשיאה המכיל בתוכו ציוד אומנות (עפרונות, טושים, צבעי פנדה וצבעי שמן) איכותיים, בצבעי פסטל. המחיר למזוודה כזאת הינו 300 ₪ (שהינו מחיר יחסית יקר). קהל היעד העיקרי שלנו הוא נערות בגילאי 15-18 האוהבות אומנות, עוסקות בה וצריכות/ מעוניינות בציוד איכותי וייחודי בכדי לשפר את יכולתן בתחום, ממצב סוציואקונומי בינוני ו/או גבוה, המתגוררות במרכז הארץ (כי בשלב זה יש לנו משלוחים במרכז בלבד).


נוכל למצוא ריכוז גבוהה של קהל היעד שלנו למשל בכיתות מגמת אומנות בתיכונים בערים במכרז הארץ.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

Menu
bottom of page