top of page

1 | הרעיון העסקי

החלום שבגללו הקמנו את העסק



כתיבת הרעיון העסקי דורשת מאיתנו לחשוב על "החלום" שבגללו החלטנו להקים את העסק ולפרט איך בדיוק אנחנו מתכננים להגשים אותו, דרך כתיבת התוכנית העסקית נקדם מטרות ויעדים בכל אחד מההיבטים העסקיים. ככל שיהיה לנו יותר מידע רב יותר נוכל לקבוע מטרות ממוקדות, מדידות ונהיה מדויקים יותר באופן השגתם. מטרות אלה ישמשו לנו אמת מידה בדרכנו ליעדים ויעזרו לנו לראות שאנחנו בדרך הנכונה ומתקדמים כמתוכנן.


במסגרת הרעיון העסקי נגדיר לעצמנו גם מהם הערכים שחשובים לנו ומובילים אותנו ונדייק את האופן בו הם באים לידי ביטוי בעסק. ערכים כמו: שירות לקוחות, שקיפות, איכות, קידמה, יצירתיות וחדשנות, אחריות סביבתית וכו'.


« נענה על שאלות כמו:

  • מהו החזון של העסק שלנו/ ה"אני מאמין"? (לדוגמה "להיות קרוב לאנשים ולהעניק להם רגעים קטנים של אושר" עלית. "גישור על פערים חבריים ומתן הזדמנויות").

  • מה האסטרטגיה שלנו להשגת היעדים? מה הטקטיקה שלנו? (לדוגמה הקמת קבוצה ייחודית לילדים שהנם עולים חדשים).

  • מהם המדדים שלנו להצלחה? (לדוגמה "הגדלת הלידים ב4% בתוך חודשיים", "לעלות את המחיר הממוצע לתיקון נפוץ באופניים שאנו מעניקים ב10 שקלים בתוך חצי שנה").


« דוגמה:


אז נגיד שיש לנו עסק לעיסויים רפואיים (מגוון סוגי מסאז'ים), ואנחנו מספקים בממוצע 12 טיפולים בשבוע, המתפרסים על 6 ימים באופן לא שווה. ונגיד שאנחנו מציבים יעד של הכפלת הפעילות ב 12 החודשים הקרובים. ממטרה זו נגזור יעדים לטווח הקרוב ולטווח הרחוק, למשל:


המטרה לטווח הקרוב: בעוד כחצי שנה נצליח למלא 4 טיפולים ביום, ארבעה ימים בשבוע במחיר של 200 ₪ לטיפול (מחיר זהה למחיר כיום). בימי שלישי לא נטפל, ויום זה נקדיש לניהול העסק ולסידורים אישיים.


המטרה לטווח הרחוק: בעוד שנה מהיום נעלה את מחירי הטיפולים ל-220 ₪, נצליח למלא 5 טיפולים ביום ונעסיק מטפל נוסף שיעבוד איתנו יום בשבוע, כך שנמשיך לעבוד ארבעה ימים בשבוע וביום ג' הוא יעבוד במקומנו. כמו כן, במועד זה נצליח להעביר את הוצאות השיווק לגורם חיצוני.



*חשוב שננסח מטרות ריאליות, מדידות וברות השגה וניקח בחשבון את הפרמטרים השונים המשפיעים על השגת המטרה, למשל במקרה המתואר, עלינו לקחת בחשבון גם את המשכורת שנצטרך לשלם לעובד החדש שנעסיק.

117 צפיותתגובה 1

פוסטים קשורים

Menu
bottom of page