top of page

6 | תוכנית פיננסית

הכנסות, הוצאות וקובץ xlsx עסקי



המטרה העיקרית של העסק שלנו היא להיות רווחי. כדי שזה יקרה ניהול העסק חייב להיות מדויק, מתוכנן מראש ומתורגם למספרים (כסף). התכנית הפיננסית מביאה תחזית של הכנסות והוצאות ברמה החודשית, כולל תנודתיות ועונתיות, מה שיאפשר לנו לקבל החלטות מושכלות: להכיר מראש מתי צפויים לנו מצבים של שפע ובמקביל להתכונן לתקופות מאתגרות. התכנית הפיננסית גורמת לנו לראות את התמונה הכוללת, לתכנן קדימה ולהתנהל בצורה נכונה מבחינת תזרים מזומנים, השקעות, התקציב שנשקיע בשיווק ועוד. לדוגמה, סוכן נסיעות עשוי לצפות שלא תהיה לא הכנסה קבועה משום שבחודשי הקיץ תהיה לו עבודה רבה יותר מבחודשי החורף, ועליו לנהל את כספי העסק בהתאם.


כמו כן, אם נראה כי הרווח נמוך מהיעד נוכל לעשות מספר צעדים בכדי לצמצם את הפער כמו למשל: לצמצם את ההוצאות הלא הכרחיות, הקטנת המשכורת אותה נמשוך, מיקוד השיווק באופן אחר ועוד.


חשוב (בכל החלקים, אבל בחלק זה בעיקר) שנתבסס על חישובים ועובדות, ולא על תחושות בטן שנהיה ריאליים למול המציאות ולא נייצר תמונה אופטימית יותר מהמציאות, משום שבמצב כזה אנחנו אלה שנפגע.


כעסקים קטנים נבנה תחזית לתקופה של שנה- שנתיים הקרובות.


לקריאה נוספת בנושא תוכלו לעבור לפרק מנהלים כסף.


« נשאל שאלות כמו:

  • מה צפי ההכנסות שלנו? מהו הרווח הצפוי לנו ומתי?

  • מהן ההוצאות הקבועות שלנו? מהן ההוצאות המשתנות?

  • מתי העסק שלנו יגיע לנקודת האיזון?

* אם לדוגמה יש ברשותנו חנות צעצועים התכנית הפיננסית תעזור לנו לענות על השאלות- כמה צעצועים צפוי העסק למכור השנה ובאיזה מחירים, מהו הרווח הגולמי עבור צעצוע אחד, האם אנחנו נדרשים בכוח אדם נוסף לתפעול החנות? ועוד.


ניתן לצפות בסרטון אקסל התכנית הפיננסית ולהבין כיצד מומלץ להיעזר בו.



קובץ האקסל זמין לשימושכם, לחצו כאן להורדה.

25 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

Menu
bottom of page